Gry edukacyjne z matematyki przeznaczone
dla uczniów klas 4 – 6 SP
Najnowsze gry:
Sudoku obrazkowe na trzech poziomach
(motyw z filmu Shrek)
Data dodania: 17 marca
Poziom: klasy 3-6
UWAGA:
Prezentacja pt. „Jak rozwiązać rebusy?” została przeniesiona na stronę Sprawdziany / Elementy lekcji / klasa 4
Sudoku obrazkowe na trzech poziomach
Tytuł gry: Sudoku obrazkowe na trzech poziomach (motyw obrazkowy z filmu Shrek)
Autor: Nieznany
Data dodania: 17 marca 2014r
Poziom: Klasa 3-6
Instrukcja obsługi: Kliknij „Begin” (początek) i wybierz jeden z trzech poziomów gry. Zasady sudoku znajdziesz tutaj. Dla ułatwienia, obrazki możesz zastąpić liczbami, wtedy otrzymasz sudoku liczbowe.
Obliczanie miar kątów wielokątów
Rozpoznawanie własności wielokątów
Rebusy algebraiczne na trzech poziomach. Zadania
Wybierz na dole ekranu jeden z trzech dostępnych poziomów gry. Po wybraniu poziomu gry pojawią się rysunki. Teraz musisz wyliczyć wartość przedmiotów przedstawionych na ilustracji. Po wykonaniu obliczeń wpisz poszukiwaną wartość w puste okienko i kliknij „check” (sprawdź). Jeśli zadanie zostało wykonane dobrze przejdziesz do kolejnego ćwiczenia.
Dział: Wagi i łamigłówki
- Sudoku na trzech poziomach. Świetna gra. Gorąco polecam
- Co jest najcięższe? Wagi c. d.
- Zagraj w szachy z komuterem
- Puzzle algebraiczne. Świetna gra
- Rozwiązywanie równań za pomocą wagi
- Obliczanie wartości wyrażenia liczbowego
- Łamigłówka. Przesuwanie figur
- Wagi. Rozwiązywanie zagadek logicznych
- Sudoku dla dzieci
- Obliczenie wartości wyrażenia liczbowego. Łamigłówki
Dział: Układ współrzędnych
Dział: Pola i obwody
Dział: Arytmetyka
Dział: Liczby dziesiętne i procenty
- Procent, ułamek zwykły i dziesiętny
- Zamiana ułamka zwykłego na dziesiętny
- Zamiana ułamka zwykłego na dziesiętny oraz procent
- Ułamki i procenty
- Zamiana ułamka zwykłego na dziesiętny
- Zaznaczanie liczb dziesiętnych na osi liczbowej
- Porównywanie liczb dziesiętnych
- Zamiana ułamka zwykłego na dziesiętny
- Pamięciowe odejmowanie liczb dziesiętnych
- Pamięciowe dodawanie liczb dziesiętnych
- Rosnące uporządkowanie liczb dziesiętnych
- Uporządkowanie liczb dziesiętnych zgodnie z podaną regułą
Dział: Geometria
- Zabawa z kątomierzem
- Tangram. Zbuduj figurę z danych części. Rozwiąż zadanie na jednym z pięciu stopni trudności
- Mierzenie kątów o danym wierzchołku i dwóch punktach należących do jego ramion
- Mierzenie kątów
- Tangram. Układanie figur ze zbioru danych kształtów
- Oś symetrii figury
- Liczba osi symetrii figury
- Rysowanie na geoplanie
- Obliczenie obwodu figury przedstawionej na geoplanie
- Przesunięcie, obrót i odbicie lustrzane. Quiz
Dział: Algebra
Dział: Ułamki zwykłe
- Równość ułamków
- Połącz w pary ułamki z odpowiednimi rysunkami
- Ułamek przedstawiony na rysunku. Quiz
- Przedstawienie ułamka zwykłego na rysunku i liczbowo
- Rozszerzanie ułamków zwykłych
- Przedstawienie ułamka zwykłego na rysunkach różnych figur
- Uporządkowanie rosnące ułamków zwykłych
- Ułamki równe
- Wybór największego ułamka
- Geometryczne porównywanie ułamków zwykłych
- Zaznaczanie ułamka na rysunku
- Wybór ułamka przedstawionego na rysunku
- Odczytywanie ułamka z rysunku
- Odczytywanie ułamków przedstawionych na rysunku
- Odczytanie ułamka właściwego z rysunku (powtórzenie z klasy czwartej)
- Zaznaczanie ułamka właściwego na rysunku (powtórzenie z klasy czwartej)
- Odczytywanie z rysunku ułamka niewłaściwego i liczby mieszanej
- Odczytywanie i zapisywanie równości ułamków na rysunku
- Rozszerzanie ułamków
- Skracanie ułamków
- Zamiana ułamka na liczbę mieszaną i odwrotnie
- Porównywanie ułamków zwykłych
- Dodawanie ułamków zwykłych
- Odejmowanie ułamków zwykłych